Telefèric de Sallente - Estany de Colomina - Estany de Mar

Continuant amb les rutes que hem dut a terme fora del País Valencià, hui vos presentem una que transcorre pels Pirineus, concretament per la Vall Fosca, ubicada a la comarca catalana del Pallars Jussà.
Hi han dues possibilitats a l'hora de dur a terme aquesta ruta, però ambdues tenen la seua eixida a l'embassament i central hidroelèctrica de Sallente, sobre el riu Flamisell, terme municipal de la Torre de Cabdella. Fins allà s'accedeix amb cotxe per la carretera L-503 i per una pista asfaltada. Allí podem començar la ruta a peu, salvant un desnivell d'uns quatre-cents metres fins l'estany Gento, o amb el telefèric de Sallente, que ens puja fins aquest paratge en un temps de 13 minuts. Nosaltres, per qüestions de temps, vam decidir pujar fins l'estany Gento muntats al telefèric.
En arribar al final del trajecte del telefèric, prenem el camí que ens apareix a la nostra esquerra. A partir d'ací es ben senzill. Únicament hem de seguir els pocs, però clars, senyals que ens van apareixent per la senda, en direcció a l'estany/refugi de Colomina, a 2.412 msnm. Vam tardar poc més d'una hora en arribar-hi. Els paisatges són espectaculars i molt diferents dels de l'Espadà-Millars, pels quals transitem habitualment.
Una vegada als peus de l'estany de Colomina, el vam vorejar i aplegàrem, en quinze minutets, a l'estany de Mar (2.429 msnm). Descasàrem junt a les seues aigües, dinàrem allà mateix i després ja tornàrem cap al telefèric. Férem, per tant, una ruta no circular. Al llarg de la senda ens vam topar amb alguns punts que, a pesar de ser juliol, encara conservaven neu.
A continuació vos deixem algunes de les fotografies que vam prendre durant el camí. Deixem pendent per a una altra ocasió pujar sense el telefèric fins l'estany Gento i arribar fins a altres estanys que se situen en les proximitats dels dos que vam visitar.

Vista de l'embassament de Sallente

Via ferroviària abandonada

Camí de l'estany / refugi de Colomina

Vista de l'estany de Colomina des dels voltants del refugi