La Giraba - Mas de Cabezo Royo - Mas de Benachera - La Giraba

Aquesta setmana actualitzem amb una ruta que vam realitzar al terme de Lludient (Ludiente, en castellà i oficialment). Des de la Giraba vam pujar als masos de Cabezo Royo i de Benachera.
La ruta comença en la Giraba de Dalt (La Giraba de Arriba, en castellà i oficialment). Des del seu extrem més elevat, ens incorporem a una pista asfaltada que té a l'inici una forta pujada. A l'arribar a la zona coneguda amb el nom del Català, la pista es divideix en dos. Nosaltres continuem a mà esquerra, pujant. Després d'un bon tros de camí, sense abandonar la pista, gaudint d'unes magnífiques vistes del Morrón de la Cingla, arribem al mas de Cabezo Royo, el nom del qual vol dir en valencià "Puig Roig".
Visitem aquest indret i continuem pujant per la pista. Més endavant torna a dividir-se en dos. Prenem de nou el camí de l'esquerra, el qual ens porta directament a l'Ermita de Santa Rosa de Lima. Des d'allà apleguem al mas de Benachera, seguint unes marques de PR. Creuem Benachera i baixem pel camí de la Font cap a la Font de l'Azaroyo. Seguim cap avant, ascendim i de nou tornem a la pista per la qual havíem aplegat a Benachera, però ara en direcció contrària. A l'arribar als peus del mas de Cabezo Royo, ens desvíem a la dreta i baixem per una altra pista asfaltada fins arribar a la Giraba de Baix (La Giraba de Abajo, en castellà i oficialment). Creuem el poble i arribem de nou a la Giraba de Dalt, on finalitzem el nostre recorregut.
Aquesta ruta transcorre pràcticament per pista i és prou senzilla. A continuació vos deixem l'enllaç a Wikiloc i algunes fotografies.

Vista de la Giraba de Dalt

Vista del Castell de Vilamalefa (El Castillo de Villamalefa) als peus del Penyagolosa

Mas de Cabezo Royo

Vista llunyana del mas de Benachera