El Palau d'Anglesola - El Poal - Masia del Francès - El Palau d'Anglesola

Aquesta setmana vos presentem una nova ruta de senderisme per les planures de la comarca del Pla d'Urgell. En aquesta ocasió visitem les localitats del Palau d'Anglesola i del Poal.

Camps a la partida de la Creueta, al límit entre Poal i Palau.

La ruta comença a la cruïlla entre els carrers de Lleida, de Balmes i d'Orient del Palau d'Anglesola. Des d'aquest punt eixim en direcció oest per a anar a trobar el carrer d'Urgell i, més endavant, cap al nord, l'avinguda de Sant Roc. En arribar a la plaça de Catalunya, girem a mà esquerra cap a l'avinguda del Poal.

Avinguda de sant Roc, als afores del nucli urbà de Palau

En arribar a la capella de Santa Llúcia, sobre la qual podeu obtindre més informació en l'enllaç http://www.plaurgell.cat/serveis/institut-destudis-comarcals-del-pla-durgell/patrimoni-arquitectonic-religios-palau.pdf, i al cementeri, continuem per la dreta, tot incorporant-nos al camí de Palau al Poal. Travessem el canal auxiliar d'Urgell i, sense desviar-nos en cap moment, deixant a la nostra dreta les partides de l'Escabarat i de la Creueta, i a l'esquerra la de la Travessera, fem cap al poble del Poal.

Capella de santa Llúcia de Palau

Camí de Palau a Poal

Camps de conreu a la partida de l'Escarabat

Canal Auxiliar d'Urgell

El poble de Poal vist des dels seus afores

Entrem al Poal pel carrer del Migdia i, en arribar a l'encreuament d'aquest amb l'avinguda de Catalunya, tombem per aquesta a mà dreta per a eixir novament del nucli urbà i tornar cap a Palau.

L'avinguda de Catalunya a Poal

Camps de conreu a los Quadrats de Poal

Passem a tocar dels Tossals i de la masia del Francès, travessem el riu Corb i girem a la dreta, per a avançar cap al sud per un camí de terra, entre camps. Sense abandonar-lo en cap moment, veiem com a poc a poc el nucli de Palau es va apropant a nosaltres. Únicament ens queda retornar al punt d'eixida per a ficar el punt i final a l'excursió.

Masia del Francès, junt a los Tossals de Poal

Vista llunyana de Palau

Antiga estació de tren de Palau i sèquia tercera del Canal d'Urgell

A continuació vos deixem l'enllaç d'aquesta ruta a Wikiloc! Gaudiu-la!