Artesa-L'Assut-Montí-Senda del Rodeno-Font de Montí-Corral de la Germandat-Font del Retor-Santa Bàrbera-Artesa

Aquesta setmana actualitzem el blog amb una ruta de doble cercle que vam dur a terme el passat mes de febrer. L'arranquem a la porta del frontó d'Artesa en direcció al Llavador del poble. Seguim els senyals que ens indiquen SL-CV107 en direcció Santa Bàrbera. Creuem el Riu Sec (Anna). Poc més endavant, trobem senyals de nou i nosaltres continuem amb SL-CV107 en direcció Santa Bàrbera. Al següent punt d'informació, abandonem el SL-CV107 i prenem el SL-CV142 en direcció cim del Montí. Passem per l'espai natural de l'Assut d'Artesa i continuem cap a Tales. Uns metres més endavant prenem la "Ruta 1" dels Senders de Tales, que en aquest tram es correspon amb el SL-CV142. Arribem al cim del Montí. Prosseguim cap al Montí menor, i allí abandonem el SL. Comencem a baixar i, al cap d'uns minuts, girem a la dreta per una senda que ens indica direcció Tales, l'anomenada Senda del Rodeno. Després d'una mitja horeta llarga, arribem a la pista de la Font de Montí. Prenem aquesta direcció i arribem a la font. Continuem recte. Als deu minuts, trobem uns senyals de PR i els seguim sense desviar-nos del nostre camí principal. De seguida apleguem al Corral de la Germandat. El deixem enrere i comencem a pujar una costera prou empinada. Quan acaba la nostra ascensió, continuem cap a la nostra esquerra en direcció al Montí. És aleshores quan ens topetem de nou al mateix lloc on havíem pres la Senda del Rodeno. En aquest punt, ens fixem a la nostra dreta en un senyal que diu Font del Retor. Agafem el camí. Poc després, aquest enllaça amb un SL. El seguim, passem la Font del Retor i fem cap a la pista que puja a Santa Bàrbera. Tombem a l'esquerra i arribem als peus de l'Ermita. Prenem un camí que descendeix, trobem un hort amb tarongers i seguim a l'esquerra. A partir d'aquest punt, ja no té cap tipus de pèrdua la ruta. Baixem fins al Riu Sec (Anna), el creuem, i acabem el camí a Artesa, de nou.