Onda - La Talaia - Farons - Onda

Hui actualitzem el blog amb una ruta que no és gaire difícil però que l'hem catalogada així a Wikiloc perquè la pujada a la Talaia, com relatem a continuació, no segueix una senda ben marcada i anem una mica campo a través, com dirien els castellans.
La ruta s'inicia en la plaça del Segle XXI d'Onda, junt al Campus. En direcció nord-est, anem per camins de terme asfaltats, entre tarongerals i casetes, i creuem els barrancs de Beniparrell i del Salvador per adreçar-nos finalment als peus de la muntanya de la Talaia. Nosaltres, en aquesta ocasió, decidim pujar-la per la cara sud-est, ascendint per ribassos i desnivells un poc compromesos, però sense excessiva dificultat. Arribem al cim del munt, i visitem la torre de la Talaia i el vèrtex geodèsic que s'emplaça la seu costat. Desfem part del nostre camí, i ens desviem a la nostra esquerra per baixar la Talaia per la seua cara nord-est, en direcció al regall de l'Abellar. Fem cap a la carretera que volta l'embassament del Sitjar, a prop del Mas de Pere i de Farons. Allà precisament ens dirigim, i coronem fàcilment la muntanya de Farons, afectada fa uns anys de manera parcial per un incendi del qual encara queden restes ben visibles. La baixem i ens incorporem a la carretera CV-191 que uneix Onda i Ribesalbes, en direcció Onda. Poc més endavant, a la nostra esquerra agafem un camí de terme que ens endinsa en la Baronia. Sense abandonar aquests camins d'asfalt envoltats d'horts, i coincidint parcialment amb la nostra senda inicial, fem cap a l'avinguda de la Constitució. Per ella, ens dirigim de nou a les immediacions de la plaça del Segle XXI, lloc on donem per finalitzada la ruta.
Ací vos deixem l'enllaç a Wikiloc: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6806131