Artesa - Montí - Artesa

En aquest matí de divendres he fet una nova eixida per allò de no perdre el costum; he fet, si, perquè en aquesta ocasió he anat jo, Ismael, sol. He eixit des del Frontó d'Artesa en direcció cap al Riu Sec o Sonella. Al travessar-lo, he enfilat el camí cap a l'Ermita de Santa Bàrbera. A l'arribar al seus peus, he seguit en sentit descendent la pista de terra fins a arribar a un senyal que indica la direcció de la Font del Retor i del cim del Montí. D'eixe punt endavant no hi ha pèrdua ja que pràcticament no hi han encreuaments. Finalment, he arribat al cim d'un xicotet monticle annex al Montí i des d'ell he accedit al cim de la muntanya, a uns 611 metres sobre el nivell de la mar. Després d'uns minuts de descans, i malgrat que hi han més camins per a baixar, he decidit enfilar, en sentit descendent, pel mateix que havia pujat fins a tornar a Artesa.
El recorregut de pujada és pot fer en uns quaranta minuts, encara que agafant-se-ho amb tranquil·litat es pot completar en una hora. La baixada també pren uns quaranta o cinquanta minuts més.

Un toll del Riu Sec gelat
 Camí cap a l'Ermita de Santa Bàrbera

Ermita de Santa Bàrbera

Senyal de situació

Font del Retor, de la què ja no brolla aigua des de fa uns pocs anys

Vista d'Onda

Camí d'ascenssió cap al cim del Montí

Banquet per a descansar de la pujada

Vista d'Onda des d'una muntanyeta annexa al cim del Montí

Tram final de l'ascenssió

Cim del Montí (611 metres d'altura)