Artesa-El Pantano-Xiclà-Font de Ramos-La Frontera-L'Assut-Artesa

La ruta és ben senzilla i l'única dificultat que presenta és el tram, una mica perillós, que transcorre per la carretera CV-201, estreta i amb només un carril per ambdues direcciones.
Comencem a caminar en la porta del frontó d'Artesa. Des d'allí ascendim pel carrer de l'Aigua fins a la plaça de Dalt (del Carme). Creuem l'avinguda de la Plana (carretera CV-223) i tombem a la dreta amunt pel carrer del Calvari, fins arribar al dipòsit municipal d'aigua potable d'Onda. Girem a l'esquerra, i quan trobem unes cartells de SL, els ignorem i tornem a girar a l'esquerra. Finalment, fem cap a una pista asfaltada que condueix a un antic abocador ja cloendat. Aquesta zona es coneix com "El pantano" i ja pertany al terme municipal de Tales. Poc abans d'arribar a aquest abocador, a la nostra dreta queden les fontetes de Petxín. Sense deixar en cap moment la pista, que un poc més endavant es torna de terra, passem dues finques de bous que queden a la nostra esquerra, ubicades vora l'anomenat barranc del Pantano. La pista desemboca en un encreuament. Nosaltres, tombem a l'esquerra, en direcció a la font de Ramos (en el cartell fica font de Xiclà, l'altre nom que rep), Uns metres més endavant ens trobem amb un piló petri de terme, i ja, en acabant, amb la font de Ramos, també anomenada de Xiclà per trobar-se en aquesta partida de Tales. La deixem enrere i seguim les marques de PR les quals ens duen primer a un pla entre oliveres i més tard fins la carretera CV-201. Allí abandonem el PR (si el seguírem, aniríem als Òrguens de Benitandús) i tombem a l'esquerra. Prenem la carretera i continuem per ella un parell de quilòmetres, fins que tombem de nou a la dreta. Aquest és el tram més perillós de la ruta, perquè la carretera és estreta i hem d'estar atents als cotxes, sempre circulant per la nostra esquerra. Ens endinsem ara en la partida de La Frontera de Tales. Seguim fins aplegar a la urbanització "Teuleries". Fem cap a la CV-223 i mamprenem direcció Tales. Uns pocs metres més endavant girem a l'esquerra i ens incorporem al passeig de la serra d'Espadà. Ara, ja ens enfilem cap a l'assut d'Artesa seguint el senyal de la Ruta 1 dels "Senders a Tales". Arribem a aquest paratge natural i prenem el SL-CV142 en direcció a l'ermita de Santa Bàrbera. En els senyals següents, prenem el SL-CV107 en direcció a Artesa, i ja no l'abandonem fins que arribem a la porta del frontó, on finalitzem la nostra ruta circular.
Ací teniu l'enllaç a Wikiloc: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6563997

Calvari d'Artesa

Camí cap al terme de Tales

Piló petri de terme

Font de Ramos

Carretera CV-201
Vista del Montí

Mirant cap a la Plana

Junt al riu Sec, a prop d'Artesa