Aín - Barranc de la Caritat - Coll de la Ibola - Tossal Gros - Aín

Aquesta setmana vos presentem una ruta que transcorre íntegrament pel terme municipal d'Aín, encara que ens aproximem prou als seus límits amb Assúevar i Eslida.
Comencem en la porta de l'església d'Aín. Des d'allí baixem a buscar el carrer del Riu per a baixar fins el barranc de la Caritat. El creuem i de seguida ens trobem amb el senyal del SL-CV 28. El seguim en direcció al barranc del Palomar, però de seguida l'abandonem en arribar a una pista de terra, on tombem a mà dreta. Seguim per ella. En el primer encreuament, girem a la dreta i en el segon, a l'esquerra. Ens incorporem a una pista que voreja el barranc de la Caritat. Passem pel Molí de l'Arc (també anomenat dels Blancos). En aplegar a l'encreuament, anem a mà dreta, pel camí del SL-CV 27 en direcció al coll de la Ibola. Deixem a la nostra esquerra el castell d'Aín i ascendim fins el coll de la Ibola. Ens incorporem a la carretera en direcció Almedíjar. Uns metres més endavant, a mà esquerra, agafem una senda marcada amb marques de PR. Iniciem una forta pujada i el paisatge canvia dràsticament. Fem cap al cim del Tossal Gros (938 m.s.n.m.).  En els mapes cartogràfics aquesta muntanya ve referenciada amb el nom de Cerro Gordo. Comencem a baixar i, després, ascendim una miqueta. Seguint les marques de PR, tombem a l'esquerra. Més endavant, abandonem el PR i baixem per una senda que ens apareix a la nostra esquerra, la qual fa cap a una pista forestal. Poc abans d'arribar a la pista, ens trobem una caseta mig enrunada. Prenem la pista, enclavada entre la Cascalba i els Noguerals, i que ens ofereix unes vistes precioses de les muntanyes (Batalla, Coll de Barres, Gurugú, Penya Pastor, Cerro Gordo...) i dels barrancs de l'Horteta i del Roig. Finalment ens topetem amb el GR-36. Si tombàrem a mà dreta pujaríem el coll de Barres. Nosaltres seguim recte en direcció Aín. Sense abandonar el GR, passem per la font de la Caritat i pel molí de Dalt, també anomenat de Guintza o d'Enrique. Abandonem la pista fent cas al GR i apleguem a l'encreuament on havíem pres la direcció SL-CV 27 Coll de la Ibola. Ara anem a l'inrevés i ens adrecem cap a Aín. Tornem a passar pel Molí de l'Arc, i sense abandonar en cap moment el GR apleguem al Calvari d'Aín. Ens endinsem en el poble i acabem la ruta en l'església de Sant Miquel, des d'on havíem eixit un parell d'horetes abans.
A continuació vos deixem l'enllaç a Wikiloc i algunas fotos de la ruta.

Vista d'Aín des del camí de la Mosquera

Molí de l'Arc

Castell d'Aín

Ascensió al Tossal Gros

Cim del Tossal Gros

Caseta

Marca del GR-36

Molí de Dalt (o de Guintza o d'Enrique)

1. Quina ruta més bonica!

M'agrade molt el blog, és una molt bona iniciativa i molt interessant :)