Vall d'Hebron - Sant Genís dels Agudells - Pedrera del Montbau - Font de la Cabra - Sant Cebrià i Santa Justina d'Horta - La Meca - La Rabassada

Hui vos presentem una nova ruta per terres catalanes. En aquesta ocasió, caminem per la Serra de Collserola, dins del terme municipal de Barcelona. Es tracta d'una excursió que, tot i tindre una durada de poc menys de 6,5 quilòmetres, combina asfalt, pistes forestals i sendes ben tapades. La dividim en tres parts: la primera i la tercera són fàcils, però la segona presenta algunes dificultats, sobretot pel que fa a l'orientació.

Vista de Barcelona des de la Carretera de la Rabassada

La ruta s'inicia junt a l'eixida "Avinguda del Jordà" de la parada de metro Vall d'Hebron (L3 / L5). Des d'allà prenem aquesta avinguda, en direcció oest, i comencem a pujar.

Avinguda del Jordà, al barri de Sant Genís dels Agudells

Finalment, al nostre davant veiem l'Església Parroquial de Sant Genís dels Agudells. El temple actual és de la segona meitat del segle XVI i el campanar fou remodelat al segle XVII, encara que la seua fundació es remunta probablement al segle X. A la façana hi ha una pedra gravada amb un peix, símbol cristià molt antic i que podria ser senyal que al lloc s'alçà algun temple paleocristià. Després de fer un xicotet tomb per la seua part inferior, continuem en direcció nord pel carrer de Natzaret.

Accés a la rectoria de Sant Genís dels Agudells

Campanar de l'Església Parroquial de Sant Genís dels Agudells

Quan s'acaba aquest carrer, a mà esquerra agafem un camí pavimentat en els seus primers metres. De seguida arribem a la Pedrera del Montbau, la qual ha estat acondicionada com a zona d'esplai. D'ella es va extraure granit, principalment durant les dècades del 1950 i 1960.

Pedrera del Montbau

Continuem el camí i sense desviar-nos en cap moment d'ell arribem a la Font de la Cabra, que naix a la vora del Torrent d'en Genaret. Es tracta d'un senzill tub d'on ix una miqueta d'aigua.

Camí cap a la Font de la Cabra

Vista llunyana del Palau de les Heures (segle XIX)

Font de la Cabra, junt al Torrent d'en Genaret

Fem cas dels senyals que hi trobem allà mateix i mamprenem el camí cap a l'Ermita de Sant Cebrià i Santa Justina d'Horta. La trobem amagada entre unes barraques mig abandonades. El temple actual és del segle XIX, però ací va haver-ne un almenys des del segle XII. Si sou intrèpids, apropeu-vos: un enorme gos solt vos farà fugir. Sembla que aquest indret va ser visitat per Sant Francesc d'Assís, Sant Ignasi de Loiola i Sant Francesc Xavier. També va acollir un monestir de mínims al segle XV.

Ermita de Sant Cebrià i Santa Justina d'Horta

Deixem enrere Sant Cebrià i continuem el camí. Arribem a un encreuament i ací s'acaba la part fàcil del recorregut. Prenem la indicació: Can Carlets - Font de la Meca - Turó de Valldaura. Caminem per una pista poc trepitjada (anomenada Camí de Sant Cebrià), i es nota. Anem reseguint el Torrent d'en Duran, també dit de Can Barret. Finalment arribem a una casa mig enrunada, però habitada. No hi ha senyals i és fàcil perdre's perquè al nostre davant s'obrin dos caminets. El de la dreta (recte) s'endinsa en el Torrent. El de l'esquerra, amb uns quants escalonets, és el correcte.

Pista anomenada "Camí de Sant Cebrià" i que s'endinsa cap a la Meca i el Torrent d'en Duran (o de Can Barret)

Comencem a pujar per una senda ben tancada i empinada, que transcorre per la zona coneguda com "La Meca", i és complicat avançar ràpid. De sobte, al mig del bosc, ens trobem amb unes altres ruïnes, però aquestes pareix que no estan habitades. També hi veiem allà les despulles mortals d'algun animal. Continuem la pujada, i ara la senda s'obri i es tanca de manera constant. Finalment, eixim a una pista i s'acaben les dificultats. Seguim fins a arribar a la Carretera de la Rabassada.

Senda per la Meca

Ruïnes al mig del bosc

Pista

Carretera de la Rabassada

Agafem la carretera en direcció Barcelona fins que ens trobem amb el senyal "Itineraris del Montbau - Pedrera del Montbau - Barri del Montbau". Baixem per la pista i després de passar el Dipòsit d'Aigües Sant Genís 2, agafem una senda a mà dreta que ens abocarà al barri de Sant Genís dels Agudells. El recorrem i passem ara per la part alta de la seua Església Parroquial.

Senda cap a Sant Genís dels Agudells. Al fons, el Tibidabo

Des d'allà anem a buscar novament l'Avinguda del Jordà per a retornar a l'estació de metro i donar per acabada la ruta.
Ací vos deixem l'enllaç a Wikiloc: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=9891641 Esperem que la gaudiu :)