Villamalur - Àrea recreativa "Rambla de Villamalur" - Font del Churrillo - Mas de Mateo

Aquesta setmana vos presentem una nova ruta pel Parc Natural de la Serra d'Espadà, a la comarca de l'Alt Millars. Es tracta d'un recorregut no circular que coincideix pràcticament amb una ruta ciclista circular amb inici i final a Villamalur. Nosaltres, però, l'abandonàrem poc abans d'arribar a l'Artijuela per tal de desviar-nos cap al mas de Mateo, on donem per acabat el nostre camí.

Vista de Villamalur durant la ruta

La ruta s'inicia a la plaça del Concejo de Villamalur. Des d'allà agafem el PR-CV 276 en direcció a la rambla de Villamalur, per una pista que fa baixada. Deixem el cementeri a mà dreta i continuem la baixada.

Villamalur

Després de creuar el barranc dels Viñales pugem lleugerament i no tardem en fer cap a la zona recreativa de la rambla de Villamalur, amb abeurador, bassa i zona de pícnic i jocs. La rambla també es coneix amb el nom del barranc de la Parra.

Barranc dels Viñales

Àrea recreativa "Rambla de Villamalur"

En aquest punt continuem a l'esquerra per la pista forestal que uneix la localitat amb Pavies i abandonem el PR-CV 276. Tampoc prenem el GR-36. Avancem cap al sud, en direcció a la Ombria Luna, que deixarem a la nostra esquerra, i la Solana del Molino. Abans d'arribar-hi ens trobem la font del Churrillo. En tot moment hem de seguir les indicacions d'una ruta ciclista marcada pel Parc Natural de la Serra d'Espadà.

Desviament a l'esquerra

Font del Churrillo

Caseta

Pista per l'Ombra Mora

Finalment arribem a un altiplà i des d'allà ja podem divisar el nostre objectiu final, arribar al mas de Mateo. Poc més endavant abandonem la pista principal i ens desviem a l'esquerra per un altra en pitjor estat que avança cap al sud-oest. Ací el camí encara es torna més solitari.

Surera

Vista llunyana del mas de Mateo

Creuem el barranc de la Fuente Albar i després d'uns metres pugem a la dreta per un camí mig desaparegut. No tardem en arribar al mas de Mateo, completament en ruïnes.

Ruïnes del mas de Mateo

Ara només queda tornar a Villamalur pel camí per on hem vingut, ja que les altres opcions allargen considerablement la ruta i no aquell dia ja no teníem temps per a més. Tot seguit vos deixem l'enllaç d'aquesta senzilla ruta a Wikiloc: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=10898451 Gaudiu-la!