Ludiente - Mas de la Pobla - Mas de Vicenta - La Caseta - Font la Rulla - Font la Valentina - Ludiente

Aquesta setmana vos presentem una ruta "masovera" per alguns dels masos que poblen el terme municipal de Lludient (en castellà, i oficialment, Ludiente), a la comarca de l'Alt Millars. En visitem tres: el Mas de la Pobla (o de la Puebla), el Mas de Vicenta i La Caseta. De passada, ens refresquem a la Font la Rulla i a la Font la Valentina, i ens apropem a la vora del Riu de Villahermosa.

Vista de Lludient des d'a prop del cementeri

La ruta s'inicia a la Plaça de la Diputació de Lludient. Des d'allà eixim en direcció cap a l'Ermita de la Mare de Déu del Pilar (segle XVIII), a l'entrada de la qual trobem les Creus de la localitat. Poc més endavant, a mà dreta de la carretera, agafem una pista asfaltada que puja cap al cementeri. El deixem enrere i uns metres més endavant, a mà dreta, ens queda un antic peiró que donava la benvinguda als caminants que venien des de les terres del Castell de la Vilamalefa i de Llucena, pel camí que antigament unia aquestes poblacions.

Ermita de la Mare de Déu del Pilar

Sense abandonar en cap moment aquesta pista, fem cap al Mas de la Pobla (o de la Puebla). El paisatge que l'envolta és preciós. En l'enllaç següent, trobareu més informació sobre aquest mas: La Puebla.

Mas de la Pobla

Conreus al Mas de la Pobla

Passem el mas i, caminats uns metres, ens desviem per una senda que naix a mà esquerra, empedrada encara en alguns trams, que es correspon amb el camí que duia cap a Llucena des de Lludient.

Començament de la senda

Senda

Finalment, ens abocarà a la pista asfaltada que entra al Mas de Vicenta (que veurem de seguida a la nostra dreta) i al Mas de la Cervera (que veurem en la llunyania). Per a saber més sobre aquests dos masos, visiteu els enllaços següents: Mas de Vicenta i La Cervera.

Mas de Vicenta

Arcs d'una edificació annexa al Mas de Vicenta

Vista llunyana del Mas de la Cervera

La trobada amb un porc senglar fa que, abans d'hora, girem cua per la pista en direcció cap al Mas del Jaqués (El Jaqués), el qual no tarda en aparéixer allà lluny. Hui no l'anem a visitar i sense desviar-nos de la pista, eixim a La Caseta (La Caseta), ben a prop ja de la CV-194. Durant tot aquest trajecte hem gaudit d'unes magnífiques vistes de la Mola del Bou Negre, del Cabeço Pelado, i hem guaitat els cims més elevats de la Serra d'Espadà.

Mas del Jaqués

Vistes des del camí (pista) del Mas de Vicenta. En primer terme,
cims altmillarencs. Al fons, muntanyes espadàniques.

Vista llunyana de Lludient

La Caseta

Interior de La Caseta

Ens incorporem a la CV-194 en direcció descendent cap a Lludient, no sense abans observar el Mas de l'Hoya de l'Agua (L’Hoya de l’Agua). Tal vegada aquesta siga la part de la ruta menys interessant, perquè caminem per una carretera convencional. Però el dens pinar que envolta la via, fa que no perguem en cap moment la flaire de la natura als nostres sentits.

Vista del Mas de l'Hoya de l'Agua

El Castell de la Vilamalefa, vist des de la CV-194

Arribem primer a la Font la Rulla i, poc més endavant, ens desviem per la carretera de la Giraba per a baixar a la Font la Valentina i a la vora del Riu de Villahermosa.

Font la Rulla

Font la Valentina

Riu de Villahermosa

Tornem sobre les nostres passes per a incorporar-nos novament a la CV-194. Finalment, arribem a Lludient i donem per acabada la ruta.

Senyal d'entrada a Lludient

Per a acabar, vos deixem ací l'enllaç a aquesta ruta a Wikiloc: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=9245302

NOTA: Els enllaços per a obtindre més informació sobre els masos que hem visitat en la ruta són propietat de la pàgina http://rochaludiente.wordpress.com.